Vilkår ved bruk av nettjenesten

Dette «kjøpet» omhandler ingen bindene avtale men kun for at du skal få laste ned kontaktinformasjon på Dj eller for å få et tilbud på leie av utstyr til ditt arrangement.

OsloDj tar ikke ansvar for kontaktinformasjonen som blir gitt til de Djene du velger å hente kontaktinformasjonen til.

OsloDj er på ingen måte ansvarlig for hendelser, erstatning, tap eller lignende ved å booke Djer direkte.

Denne tjenesten er kun for å fremme Djene og gi deg muligheten til å eventuelt booke en DJ selv.

Alle kunder kan på en normal måte la OsloDj håndtere en bestilling. Dette må gjøres i en egen mail eller ved å fylle inn et bookingskjema på kontakt oss siden vår. Først når du inngår en direkte avtale med OsloDj gjelder andre vilkår og regler knyttet til en avtale mellom oss og deg som kunde.

Du tilater at kontaktinformasjonen din blir gitt til en medarbeider hos oss for videre oppfølging av deg, utsending av tekniske tilbud eller annet.

Vi tar forbehold om feil i bilder, tekst eller annet som finnes på våre nettsider.

Ved å bruke OsloDj sine «gratis» tjenester fritar du OsloDj fra all skyld eller lignende i tvistesaker eller anent med de registrerte Djene.

Du kan når som helst få slettet din informasjon om deg på våre sider, database, kunderegister m.m utenom informasjon som er tilknyttet et ferdigstilt arrangement der detaljene dine kan være underdokumentasjonsgrunnlaget for regnskapet iht regnskapsloven.

Generelle vilkår for nettsted

1. OsloDj.no er en tjeneste på internett der privatpersoner og bedrifter (heretter ”Brukeren”) kan laste ned kontaktinformasjon til aktuelle djer brukeren selv ønsker og kontakte. Brukeren vil også få hjelp av Oslodj i etterkant for tilbud om bistand enten praktisk eller teknisk. All informasjon som er lastet ned er forbehold deg alene og skal ikke deles eller publiseres med andre.

  1. Ved å registrere deg på tjenesten når du laster ned en «DJ» aksepterer du disse vilkårene.
  2. Brukeren er selv ansvarlig for at de opplysninger som oppgis på brukerprofilen til enhver tid er korrekte. Videre er Brukeren ansvarlig for at forespørselen inneholder relevante og riktige opplysninger om det arbeid som ønskes utført. Brukeren er ansvarlig for at oppdraget og annet brukerpublisert innhold som publiseres på oslodj.no ikke er lovstridig, eller på annen måte urimelig eller støtende. Oslodj.no er ikke ansvarlig for Brukerens brudd på brukervilkårene eller lovgivningen, og Brukeren skal holde Oslodj.no skadesløs for ethvert ansvar som måtte følge av slike forhold.
  3. Brukerens anbudsutlysning vil legges ut på OsloDj.no eller gis til den aktuelle djen som du har «lastet» ned. Brukerpublisert materiale på Oslodj.no kan bli benyttet i markedsføring av tjenesten. Brukeren samtykker å motta e-poster relatert til jobben som legges ut eller vedrørende DJen som lastes ned. Brukeren samtykker også til å motta nyhetsbrev fra oslodj.no tilsendt elektronisk. E-poster og nyhetsbrev fra oslodj.no kan også inneholde informasjon og markedsføring fra våre samarbeidspartnere. Brukeren kan selv melde seg av nyhetsbrevet.
  4. Dersom en anbudsutlysning anses for å være i strid med brukervilkårene, har oslodj.no rett til å fjerne eller endre denne. Videre har oslodj.no rett til å endre på en anbudsutlysnings innhold, utseende og inndeling uten forutgående varsel. Innhold fra brukeren som er i strid med brukeravtalen eller norsk lov, må ikke lastes opp eller publiseres på oslodj.no. Brudd på bestemmelsen her kan medføre utestengning fra tjenesten. Det er ikke lov å laste opp eller publisere innhold som
  1. Oslodj.noer en ren formidlingstjeneste mellom Brukeren og djer/artister. Oslodj.no er ikke en del av avtalen mellom Brukeren og dj/artistene, og har intet ansvar for eventuelle forhold som oppstår i avtaleforholdet dem imellom. Untatt her er når brukeren har engasjert Oslodj til å avholde et konkret arrangement iht en avtale.
  2. Forespørselen eller informasjonen som lastes ned, kan ikke anses som bindende kontrakter og forespørslen kan oppdateres og endres av brukeren. Brukeren bør inngå konkrete avtaler med den enkelte DJ/Artist før utførelsen av det enkelte oppdrag. OsloDJ.no er ikke part og bærer intet ansvar under slike avtaler gjort direkte med en DJ.
  3. OsloDJ.no kan ikke holdes ansvarlig for tekniske feil eller andre forhold som gjør at tjenesten svekkes eller forringes, for eksempel ved nedetid for servere, teknisk svikt på nettsiden, eller andre lignende forhold.
  4. OsloDj.no tilstreber å tilby seriøse Djer og artister til sidens brukere. Oslodj.no anser det derfor som ønskelig at sidens brukere evaluerer Djen etter at oppdraget er fullført. OsloDj.no påtar seg ikke ansvar for eventuelle brukerevalueringer som oppfattes som krenkende, støtende, usanne eller på en hvilken som helst annen måte urimelige. Artistene og djene kan skrive tilsvar til slike evalueringer som her er omtalt. OsloDj.no påtar seg ikke ansvar for eventuelle tilsvar som oppfattes som krenkende, støtende, usanne eller på en hvilken som helst annen måte urimelige. For å kunne publisere en evaluering kreves fullt navn av brukeren. Vi tillater ikke anonyme evalueringer.
  5. OsloDj.no forbeholder seg retten til å endre eller fjerne tekst i annonser eller forespørsler, dersom teksten inneholder formuleringer i forhold til utførelsen av oppdraget som anses for å kunne være i strid med god forretningsskikk eller lover og regler, eller dersom teksten på annen måte anses som støtende eller upassende. Oslodj.no pådrar seg ikke noen form for ansvar ved fjerning eller endring av tekst. Ved mistanke om handlinger som er i urettmessige eller i strid med god skikk fra Brukerens side, herunder fiktive eller villedende anbud, vil OsloDj.no kunne sette Brukeren i karantene, med melding om å kontakte Oslodj.no omgående. Inntil Brukeren tar kontakt for å oppklare situasjonen, vil tilgangen til tjenesten være redusert eller sperret for Brukeren.
  6. Når Brukeren legger ut en annonse eller forespørsler på Oslodj.no, vil det ta noe tid før annonsen blir publisert på nettsidene. Dette fordi vårt kundesenter vil sikre at overskriften på anbudet er betegnende for etterlyst tjeneste og at annonsen henføres til riktig kategori på Oslodj.no.

Generelle Vilkår

Gjeldene vilkår gjelder mellom management/impresario, kunden og den engasjerte også kalt dj, entertainer, artist o.l. i vilkårene.

1. LEVERANSE, PRIS OG AVGIFTER

Prisen for leveransen og hva som er inkludert i honoraret, er etter hva som er oppført i tilbudet som er utsendt i egen mail.

Faktura og kredittkunder som ønsker å betale etter arrangementet blir belastet et gebyr på 250,- kr eks mva for å dekke booking fee, administrative kostnadder og forskuttering av honorar til DJ eller eksternt agency rundt den engasjere artist/dj. Dette fordi vi må stille oss selv som sikkerhet for den gjeldene artist/dj. Kunder som ønsker og betale forskudd via bank (senest 5 dager før) eller med kort/kontant senest samme dag og før arrangementstart slipper dette gebyret.

  1. STANDARD VILKÅR

Arrangør plikter å tilordne at Dj og medhjelper(e) får mat og alkoholfri drikke (kaffe/mineralvann)på arrangementer som krever opprigg før arrangementet starter. På arrangementer som har opprigg etter at middagen på arrangementet er ferdig, så må arrangør tilordne at det blir servert alkoholfri drikke (kaffe/mineralvann) til Dj og medhjelper(e). Arrangør plikter å tilordne overnatting for Dj og eventuelle medhjelper(e) ved arrangementer som er mer enn 2 timers bilkjøring unna/10mil eller ved oppdrag i tidsrom da det er dårlig vær og vei forhold. Dette vil således avtales spesifikt på kontrakten. Arrangør er ansvarlig for å registrere og betale avgift til Tono for opphavsrettighetene til musikken som blir spilt på arrangementssted. Vennligst sjekk www.tono.no for mere informasjon.

  1. KONTRAKTENS ØVRIGE VILKÅR

– Kontraktens omfang:

Kontrakten regulerer rettighetene og pliktene til arrangør og engasjerte i forbindelse med arrangementet. Selv om impressiario ikke er part i kontrakten, kan denne likevel direkte ovenfor arrangør og engasjerte gjøre gjeldende de rettigheter denne er gitt etter nærværende kontrakt.

  1. Om motkrav i kontraktens totale vederlag:

Arrangør kan ikke gjøre fradrag eller fremsette motkrav i det totale vederlag, såfremt fradraget / motkravet ikke er skriftelig erkjent eller rettskraftig avgjort.

  1. Mislighold -erstatning – heving:

Ved den engasjertes mislighold av denne kontrakt plikter denne å erstatte det direkte og dokumenterte økonomiske tap arrangør måtte lide. Erstatningen skal uansett begrense seg til det totale vederlag. Dersom den engasjertes ankomst blir forsinket grunnet offentlig transportmiddel eller trafikkuhell eller hendelser vedkommende ikke råder over, er denne ikke ansvarlig for tap som skyldes slik forsinkelse. Ved arrangørs mislighold av denne kontrakt plikter denne å erstatte det økonomiske tap den engasjerte måtte lide. Erstatningen skal uansett begrenses til det totale vederlag. Ved vesentlig mislighold av kontrakten kan denne heves. I tillegg kan det kreves erstatning i henhold til ovennevnte. Både manglende betaling av hele eller deler av det totale vederlag og hel eller delvis avlysning av arrangement, er å anse som vesentlig mislighold av denne kontrakt.

  1. Heving/Avbestilling:

Arrangementet godtas i sin helhet etter avtaleinngåelse og kan ikke avbestilles. Om arrangementet ikke kan bli gjennomført, godtar kunden å betale for arrangementets totale honorarer som avtalt.

  1. Annet bortfall enn heving av kontrakten:

Ved force majeure, slik som brann, landesorg, naturkatastrofe eller krig, bortfaller denne kontrakt uten at partene kan kreve oppfyllelse eller erstatning for det tap de måtte lide. Videre kan den engasjerte la kontrakten bortfalle ved legeattest ved sykdom eller ved innkalling til militær- eller siviltjeneste, uten at arrangør kan kreve oppfyllelse eller erstatning for det tap denne måtte lide. For øvrig kan den engasjerte la kontrakten bortfalle ved riksdekkende Radio- og TV-opptak, som ikke var kjent for den engasjerte på det tidspunkt kontrakten bleundertegnet.

  1. Bilde- og lyd opptak:

Leietaker godtar at Dj, artist eller medarbeidere hos Oslodj kan ta video/bilder under arrangementet. Om dette ikke ønskes av leietaker må det skrives skriftlig avtale om dette før arrangementet Dette gjør vi normalt på større arrangementer eller arrangementer med særskilte leveranser der vi ser nytten i foto eller video opptak.

  1. Endringer av avtalen:

Enhver endring av denne avtalen skal skje skriftelig fra kundens side.

Den engasjerte kan uten å informere kunden i forkant forandre på enkeltdeler av kontrakten så lenge det ikke går utover kvaliteten eller løsningen som er bestilt. Dette kan være f.eks å bytte et lydanlegg til et annet lydanlegg som er like bra eller bedre eller forandre på DJen til arrangementet hvis sykdom eller annet inntreffer. Den engasjerte vil til en hver tid kun ombooke en DJ hvis den nye DJen passer til de kriterier som er satt for arrangementet i forkant. Dette som f.eks musikkstil, musikkutvalg og muligheten til å lese den aldersgruppen festen representerer.

  1. Tvister og verneting:

All tvister etter denne avtale skal søkes løst ved forhandlinger. Dersom tvisten ikke løses ved forhandlinger skal denne avgjøres ved de alminnelige domstoler Partene vedtar forretningsstedet til impresario som sitt verneting.

  1. Arrangørens plikt:

Arrangørens plikt er å påse at engasjertes utstyr under arrangementet ikke blir utsatt for hærverk eller lignende. Hvis så skulle skje så er arrangør erstatnings ansvarlig. Det er arrangørens plikt å engasjere vakter under store arrangementer, og innhente politiets tillatelse. Det er også arrangørs plikt og påse at alt det tekniske som strøm, heis, lydutstyr (om dj ikke har med dette selv), lysutstyr (om dj ikke har med dette selv) og annet som parkering er testet og avklart før djens ankomst. Ved feil eller mangler som nevnt der det oppstår forsinkelser eller annet som utsetter arrangementets tidsplan eller reduserer djens fremføringsmuligheter sees det som mislighold av kontrakten og omkostninger/tap arrangør måtte lide av dette, vil ikke være den engasjertes ansvar. I tilegg skal arrangør stille med minst 2 edrulige personer som bærehjelp med djens ankomst. Dette skal arrangør også stille med ved djens avreise. Ved brudd på dette som forsinket oppmøte av bærehjelp, ingen oppmøte av bærehjelp og/eller tydelig beruset oppmøte av bærehjelp, godtar arrangør et gebyr på 1500,- NOK for oppdrag i Oslo. Oppdrag utenfor Oslo belastet i tilegg med faktiske utgifter.

  1. Oppgjør og avbestilling:

Ved alle arrangementer skal oppgjør skje på forskudd til den engasjertes konto eller når den engasjerte ankommer arrangementets sted, hvis ikke annet er avtalt.

Kredittgodkjente foretak eller privatpersoner kan få kreditt. Ved bestilling og signering av denne kontrakten, anses bestillingen som endelig når den er signert enten via nettportalen, via papir eller via e-post og sendt over til den engasjerte.

Om arrangementet blir avlyst, utsatt, stengt, eller annet godtar arrangør at den engasjertes honorar betales i sin helhet slik kontraktens pris tilsier, innen avtalt tid uavhengig av andres skyld eller ansvar.

  1. Mat og drikke under arrangementet:

Dj og eventuelt medhjelper(e) har krav på fritt mineral vann under hele arrangementet og et måltid på oppdrag som overstiger 4 timer eller som innebærer overnatting (se eget punkt om dette). Om dette ikke blir tilbudt under arrangementet eller står klart (eller etter skriftlig avtale). Godtar arrangør et gebyr på 500,- NOK for og dekke DJens muligheter til å kjøpe seg mat og drikke på egenhånd etter endt arrangement eller på stedet DJ utfører oppdraget på.

Her er det viktig å presisere at kunden er pliktig til å by DJ på drikke og eventuelt mat.

  1. Oppdrag med overnatting:

Alle oppdrag som innebærer reise på vei i mer enn 2 timer (hver vei), flyreiser eller arbeide for arrangøren i mer enn 6 timer med mer enn 2 timer reisevei. Har DJ krav på overnatting. Arrangør kan fritt velge om den engasjerte eller seg selv skal ta av seg bestilling av rom. Kostnadden for dette tilfaller uansett på arrangør. Minstekravet er et eget rom med bad, dusj og WIFI-Internet med tilhørende frokost.

Før hvert arrangement skal arrangør oversende den engasjerte kopi av bestillingen som er blitt gjort på et rom. Hvis dette ikke er avklart senest 7 dager før arrangement datoen kan den engasjerte booke nermeste overnattingsmulighet på arrangørens regning opptil 1250,- kr pr person (hvis Dj har med reisefølge/crew/teknikere eller behjelpelig mannskap).

  1. Ved Ankomst av DJ:

Arrangør skal ha følgende punkter klart til ankomst av DJ

* Et bord DJ kan bruke (Helst Høyde 1M, Bredde 80cm, Lengde 2M).

* Minimum 4m2 Plass rundt DJ.

* Mineralvann eller annet tilgjengelig for DJ (informer om eventuel selvbetjeningsmuligheter).

* Strøm i umiddelbar nærhet av DJen sin plass og der anlegget skal stå. Industribygg med 3-Fas må legge opp fordelingsboks til

1-Fas i forveien av arrangementet.

* 2 edrulige personer som kan bistå bæring der det er nødvendig.

* Ha et varmt måltid klart for DJ hvis oppdragets varighet er over 4 timer.

* Parkeringsplass med max 5min gange fra stedet. Plassen skal kunne parkere en middels varebil.

Steder der det kreves betaling for parkeringen. Skal arrangør betale for tiden DJ skal være på stedet.

  1. Parkerings Bøter som tilkommer DJens bil pga: 

* Feil anvist plass av arrangør.

* Utvidelse av spilletiden der DJ/Kunden ikke får muligheten til og betale for mer tid.

* Plassen har en maks antall parkeringstimer der DJ ikke får tak i en annen plass.

* Eller annet hinder.

  1. Strøm og teknisk på stedet: 

Arrangør har ansvaret for at stedet DJ skal spille på tilfredsstiller de krav på elektrisk anlegg som er krevet.

Arrangør står ansvarlig for alle skader det elektriske anlegget vil påføre DJ eller OsloDJ sitt utstyr under oppdragstiden

  1. Utstyr og teknisk: 

Arrangør har fult ansvar for alle produkter DJ eller Oslodj medbringer seg til oppdraget. Ved hæreverk, skader eller tyveri står leietaker ansvarlig for dette i sin helhet. Uavhengig av andres skyld, forsikring eller annen tredjepart. Utvidelse av spilletid Dette må avklares før arrangementets dato, ved forespørsel om dette under oppdraget eller samme dag kan dj/oslodj kreve et høyere honorar en ordinært. Ved utvidelse av spilletiden kan kredittgodkjente kunder bli etterfakturert med normalt 14. dagers betalingsfrist. Andre må betale med kort/kontant på stedet. Hvis «ikke kredittgodkjente» kunder ikke kan betale hele beløpet på stedet, kan dette etterfaktureres mot et gebyr på 250,- NOK

  1. Når kunden besørger utstyr og kun leier DJ:

På oppdrag der kunden selv skal besørge for det tekniske utstyret helt eller delevis, plikter arrangør at dette blir avklart skriftlig med den engasjerte. Her skal kunden beskrive hva slags lyd, lys og djutstyr som vil stå på stedet. Om ikke kunden har teknisk utstyr som eks Djutstyr som holder de standarer som våre djer krever. Vil kunden få mulighet til og skaffe dette selv eller leie dette fra vår egen tekniske avdeling. Hvis avklaringen av utstyr ikke blir gjort, anser vi at kunden har anskaffet utstyr som er generelt Rider vennlig. Men hvis dj møter opp til et lydanlegg eller djutstyr som kan gi utslag på djens fremføringsemne, kvalitet eller annet som gjør at djen ikke kan gjøre den jobben har er booket til og gjøre. Det vil da bli sett på som et kontraktsbrudd fra arrangørs side og dj kan da selv velge og gjøre jobben eller ikke. Uansett vil arrangør være betalingspliktig for den engasjerte.

  1. Kontrakten:

* Kontrakten er bindene for kunden fra det øyeblikk kunden bekrefter denne bestillingen pr e-post.

eller signerer via vår elektroniske kontrakt side eller via skriftlig brev.

* Kontrakten er kun bindene for begge parter når kunden mottar en ordrebekreftelse på e-post eller post.

* Hvis kunden ikke mottar noe bekreftelse er det heller ikke booket en DJ for kunden.

  1. Grunner til at kontrakten kan uten konsekvens bortfalle for OsloDJ sin del: 

* Feil informasjon til Oslodj før/under/etter arrangementet rundt beregning av pris, tildeling av DJ osv.

* Feil informasjon om arrangement sted eller foradring av dette i ettertid.

* Ikke korrekt informasjon om kunden iht folkeregisteret/brønnøysundregisteret eller annet.

* Ikke samme kunde på kontrakt som på forespørsel/pristilbud.

* Kunden er ikke kredittverdig eller kan gjøre opp for seg etter gjeldene vilkår.

  1. Hvis kunden ønsker og forandre på avtalen må dette gjøres skriftelig pr epost. 

Det gis ingen garanti for at kundens forandringer rundt oppdraget i ettertid kan bli gjort, og kan derfor ikke kreve avslag, reduksjon eller avbestilling på grunnlag av dette. Når kontrakten er godtatt vil det bli krevd for det totale beløpet i sin helhet.

  1. Oslodj Agency Online Portal

– Portalen

Arrangør er selv ansvarlig for og følge opp alle detaljer og se til at dette er korrekt. Forandringer kan gjøres i systemet opptil 3 dager før arrangementet. Etter dette blir portalen stengt for endringer. Portalen er en side som er sømløst tilknyttet vårt system og den aktuelle djens system. Arrangør kan se hvem dj som er ført på oppdraget, oppdragsinformasjon tidspunkter m.m. Kunden er selv ansvarlig og fylle inn ønskelåter og kjøreplan for DJ. Mer om dette på arrangørens portalside. Kunden står selv ansvarlig og skaffe eventuell hjelp til og bruke portalen. Hjelp kan fåes fra en av Oslodj sine kundebehandlere pr telefon eller epost. All informasjon som ligger i portalen er det som regnes som endelig informasjon fra kunden og oppdraget vil bli utført deretter. Kunden står selv ansvarlig for feil, forsinkelser osv, som måtte oppstå ved at informasjonen på portalen er feil.

Generelle Utleie og produksjonsvilkår

Under leieperioden

Når leien eller oppdraget skal avsluttes

Funksjonalitet, refusjon, avslag og leveranse

kompensasjoner skal kun gis der det er en tydelig produkt feil enten software eller hardware basert der det tydelig fremkommer feil på utstyret og ikke brukerfeil.

Det gis aldri kompensasjoner på transport og vare tjenester så frem til at varen eller tjenesten faktisk blir levert. Vi tar ikke ansvar for kø, veiarbeid, rush, omkjøring, vær og vind eller andre forhold som begrenser, forsinker eller hindrer oss til å levere i tide. Dette er en generell risiko uansett ved transport uavhengig av transportør som kunden aksepterer.

Det gis ikke kompensasjon eller avslag i pris på utstyret eller tjenesten uansett ved forsinkelser i transporten på grunn av hendelser vi ikke står ansvarlige for (ref tekst over).

Det gis aldri kompenasjoner på teknikere eller annet personell, untatt ved grove overtredelser.

Denne kompensasjonsordningen aksepterer du når du bekrefter en bestilling fra oss.

Når utleier bistår ute hos leietakeren

IT og Streaming

5.1 Ved bruk av eksterne IT, bilde eller andre online baserte løsninger gjelder våre tilbyderes egne vilkår for tjenesten. Dette kan være eksempel være innenfor programvare, streaming eller annet soft/hardware baserte produkter som kan ha svakheter utleier ikke kan stå til rette for.

0

Your Cart